Alla Hjärtans Dag!

Då var den här, dagen som alla blir så hysteriska över. Själv bryr jag mig inte ett dugg...faktiskt!! Jag köpte med mig gelehjärtan till barnen men jag och Jocke köpte inget till varandra. Tycker det är helt onödigt. Jo vi köpte lite ost, kex och vindruvor som vi ska äta ikväll iofs.
Men på jobbet idag hade vi mycket att göra ett tag. Har stått i flera timmar och bara bundit och packat in rosbuketter. En kille köpte 10 st rosor för 650:-!!! Helt otroligt hur man kan lägga så mycket pengar på något som troligtvis har vissnat efter en vecka. Gulligt visst, men ganska korkat också. Jaja vissa folk har visst gott om pengar men om man som vi får vända på slantarna så har man inte råd att lägga pengar på sånt. Vi får visa våran kärlek på annat sätt istället =) Funkar det med med pussar och kramar och snälla ord =)



Helgen var lugn och skön. Ridskolan i lördags slutade tyvärr samma som förra gången. Cornelia blev illamående och ville inte rida. Börjar ana att hon kan ha lågt blodtryck eller något. Det blir ju en viss väntan i ridhuset med tjocka kläder och en hårt åtsittande ridväst som trycker. Vet ju själv hur det är eftersom jag har lågt blodtryck och har lidit ganska mycket av det när jag var yngre. Men vi ska ringa vårdcentralen och förhoppningsvis få kolla det, kan ju vara bra att veta.

Igår var vi i kyrkan på familjegudtjänst eftersom Cornelia skulle sjunga med kören. Jättefint när barnen sjöng men resten av gudstjänsten är ju inte så kul...långtråkigt!!
På eftermiddagen skulle Isabelle börja på simskola. Hon var lite tveksam först men när hon fick veta att en dagiskompis skulle gå i samma grupp blev hon jätteglad =) Och hon verkade tycka det var riktigt roligt på simskolan men lite svårt sa hon =) Och idag sa hon att hon längtade till nästa gång.
Efter simskolan lyxade vi till det med McDonalds så slapp vi laga middag.

Imorse var det -26 grader ute!! Skitkallt! Vi trodde ju att vattnet skulle frysa men när vi kom hem från jobbet var det lugnt. Skönt tänkte vi men typ en timme senare var det tomt i kranen =( Så nu har vi inget vatten och som vanligt så får Jocke och Ronny knata ner och fixa. Så j-a irriterande när dom andra grannarna inte bryr sig. Gör inte ett skit, kan inte ens skotta framför brevlådorna när det snöat. Nej det får nog bli ett gnälligt brev snart i deras brevlådor tyvärr.

Nej nu ska jag gå och umgås lite med min man =)

Stor puss till alla underbara på Alla Hjärtans Dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0