Dålig dag som slutade bra...

Den här dagen började inge bra alls! Åkte in till Norrtälje, var nere på stan och kolla och åkte till Järnia för att köpa tapeter. När jag parkerat bilen är det en kille som står bredvid som vänder sig mot mig och frågar om jag vet om att jag har punktering... Faaaan!! Hade ingen aning. Ringer Jocke som får klä på sig själv och barnen och brumma in och byta däcket. (Jag vet, kunde gjort det själv men jag vet inte hur man gör) Han tar bilen till Ok och där säger dom att jag åkt på bara fälgen ett bra tag så den är helt förstörd...bara att köpa ett nytt däck. Som tur är hittar Jocke ett på nätet för ca 800:-, inte så farligt.
Iaf så får jag ta Jockes bil och fortsätta handla. Åker tillbaka till Järnia och beställer tapet medans barnen sitter tjuriga och uttråkade i bilen. Blev dyrare än vi räknat med, nästan 1000:- för 2 rullar =( Och tyvärr var det beställningsvara så hoppas dom kommer i veckan.
Handlar lite mat och snacks till kvällen och åker hem.
Hoppas på att resten av dagen och kvällen blir bättre och det blir den som tur är =)

Jag och Cornelia åker till ridskolan och denna gång mår hon inte illa. Får den häst som hon önskar, en stor, och är överlycklig efteråt. Ledaren är jätteduktig med barn och låter henne få hjälpa till med hästen litegrann även efteråt. Så himla skönt att det funkade den här gången, var lite orolig att hon skulle börja må illa bara för att hon var orolig och kände efter för mycket.

På kvällen får vi besök av Cissi, My och Ida. Dom äter middag här och vi kollar på melodifestivalen. Blev en riktigt mysig kväll =)

Nu är det riktigt kallt ute igen -22 grader. På dagen är det lite bättre men nätterna är inte kul. Hoppas bara att fläkten funkar där nere i hålet så att vi får ha vatten.

Imorgon ska vi måla det sista i Bellans rum och så blir det simskola igen. Men känner verkligen för en lugn och skön söndag hemma efter dagens kaos =)

Avslutar med lite sköna bilder som Jocke tog på Isabelle för nån vecka sen. Hon sprang och hoppade framför kameran, blev lite roliga bilder faktiskt =)
Och på Cornelia i pulkabacken. Vet inte om bilderna är för små men hon har så sköna ansiktsuttryck =)









Ha en härlig fortsatt helg!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0