Lucia!

Upp tidigt imorse för att titta på skolans luciatåg i kyrkan. Cornelia är med i kören så det är kul!
Började bra och alla barnen var så duktiga. När det började närma sig slutet vek sig plötsligt benen på Cornelia och hon satte sig på ändan. Upp igen men ramlade två gånger till och blev helt blek i ansiktet. Hon såg helt förvånad ut som om hon inte riktigt förstod vad som hänt...Vi försökte få henne att gå och sätta sig men hon vågade inte, och först när fröken förstod läget så fick hon gå till bänken och sitta ner. När luciatåget skulle tåga ut kom hon till oss och blev jätteledsen. Usch vad det värkte i mammahjärtat då. Då förstår man att hon inte är så stor som man ofta tycker...
Tröstade en stund och övertalade henne till att försöka gå till skolan som vanligt ändå. Tror att hon var trött eftersom hon och Isabelle var uppe och sprang inatt, och så äter hon ganska dåligt med frukost på morgonen. Så nu har vi lärt oss en liten läxa iaf att nästa gång det blir uppträdande så ska vi se till att hon sover, äter och dricker ordentligt innan!

Imorgon blir det ännu mer lucia, nu på dagis med Isabelle.

Förra veckan var jag ju hemma med Cornelia nästan hela veckan. På torsdagen åkte Jocke på kryssning så då passade jag och tjejerna på att klä julgranen. På fredagen var det en väldigt lugn dag hemma och på kvällen hade vi fredagsmys och tittade på Idolfinalen.


I lördags bar det av till Stockholm och Annexet för att gå på julgalan. Var en jättebra show faktiskt, kan varmt rekommenderas! Men det blev ingen fest, vi åkte hem direkt efter showen för ingen var på direkt partyhumör. Gjorde inte mig något eftersom jag ändå körde =)





Nu är det dags att gå och knoppa så jag orkar vara ledig imorgon =)
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0