Så var julen över...

Söndag kväll och julen är slut för denna gång... Helgen har varit jättemysig! Camilla kom över i torsdags kväll för att fira jul med oss. På julafton tog vi det lugnt på dan. Vattnet hade fryst pga kylan igen så vi åkte över till Jockes pappa för att låna duschen. Strax innan Kalle Anka började gick vi över till släkten för att fira jul. Kvällen blev hyfsat trevlig men med en del irritation. Julen är barnens högtid och därför tycker jag faktiskt inte att man måste dricka så mycket alkohol den dagen. Det är helt okej att dricka lite glögg och vin och så i måttlig mängd och till och med att ta några snapsar till julmaten, men som vanligt så är det någon som dricker alldeles för mycket och börjar sluddra och somnar till sist vid bordet! Inte okej!! Börjar verkligen ledsna på alla vuxna människor som inte kan behärska sitt drickande... Jag menar vi var där med våra barn som bara är 5 och 7 år men med fanns också två till barn som är i en väldigt påverkbar ålder och behöver verkligen inte få se mer sådant än vad dom gjort senaste åren.
Nej jag funderar verkligen på att skippa vartannat år med Jockes släktsida om det fortsätter så här, och fira varje år med min underbara familj =) Älskar er!!!
Barnen var iaf nöjda och glada med sina julklappar!

Dagen efter åkte Jocke och Camilla till Stockholm för att hämta Filip och så kom pappa. Vi fikade och delade ut julklappar. Barnen fick ännu fler fina saker, bl.a kläder, lavalampor, dockhusmöbler, mysiga filtar, smink, och Isabelle fick en efterlängtad gunghäst och Cornelia fick en Barbiehäst som kan gå själv =)









På kvällen käkade vi middag och spelade buzz (som vanligt).
Jag hade också varit lite snäll för jag fick några julklappar. Fick smink av Camilla och så fick jag och Jocke några klappar gemensamt bl.a en brandsläckare, ett buzz-spel och en signerad dvd med Robert Gustavsson. Fick också en stekpanna från jobbet och från Linn fick jag godis och ett paket näsdukar, fniss, det passar mig verkligen jag som är snorig typ jämnt =)

Idag har jag jobbat. Har stått hela dagen och packat ner massa julsaker. Precis när jag stod och plundrade den sista sidengranen (lika jobbigt varje år att packa ner allt) kom en kund och ville köpa den med pynt och allt! Perfekt, det underlättar verkligen till nästa år att kunna plocka fram nytt och fräscht! =)
Efter inventeringen om en vecka kommer vi troligtvis möblera om lite i butiken. Hela min avdelning ska flyttas. Det ser jag fram emot, alltid kul att förnya så det inte blir samma samma hela tiden. Tror det kommer bli bra också, måste bara klura ut hur det ska se ut och hur det ska få plats eftersom det är lite trängre där min avdelning ska va.

Veckan som kommer ska Jocke och barnen vara lediga och jag ska jobba. Skönt att slippa lämna på dagis och fritids på morgonen, då kan man sova lite längre =)

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0