Snö och kallt!

Idag har det varit ca -25 grader. Helt sjukt kallt!!! Den korta stunden det tar att gå från bilen och att lämna på dagis och fritids hann snoret i näsan frysa till is, haha! Det gjorde ont i kinderna för att det var så kallt och händerna höll på att frysa sönder. Fick sota för att jag var för lat för att köpa varma vantar tidigare i vintras...nu har jag bara ett par fleecevantar och dom värmer verkligen inte. Så det ska jag köpa efter jul, kanske hittar nåt fynd på mellandagsrean?
Pga kylan blev det också strömavbrott på jobbet idag, ja det blev i typ hela Norrtälje tydligen. Stod ensam på lagret när det blev MÖRKT! Fick leta mig fram bland vagnar och annat =) Sen var vi strömlösa i en timme, och precis innan det hade blivit mörkt ute (då hade vi fått stänga butiken) så kom strömmen tillbaka. Tur det, hade inte varit kul att stänga nu under julförsäljningen.

Igår på min lediga dag åkte jag och Bellan in och storhandlade till julen. Camilla kommer hit imorgon kväll och stannar till söndag så det blev mycket snask =)
Julafton ska vi fira med Jockes familj, och på juldagen kommer Filip hit och även pappa och mamma. Sen jobbar jag annandagen tyvärr men det är lika bra. Brukar ha mycket att göra mellan jul och nyår med att plocka ner all jul + inventera och samtidigt förbereda stora inventeringen och sälja massa blommor till nyår!

Sen äntligen blir det ett nytt år och med det känns det som att nerräkningen till våren börjar! Visserligen brukar januari, februari och mars vara jäkligt sega men det går iallafall framåt och blir ljusare för varje dag.
Längtar efter lediga sommardagar när man kan sitta på altanen i solgasset, och ungarna kan leka utomhus och springa runt som dom vill.
Bjuder på två härliga bilder med stor kontrast:


Midsommarafton 2010


November 2010

Får se om jag hinner skriva något mer innan jul annars vill jag önska alla en GOD JUL!!!!

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0