Snö och kallt!!

Just nu händer det inget intressant...jag bara jobbar om dagarna och slappar på kvällarna. Försöker njuta av julen och allt runtomkring. Gottar mig med glögg, lussebullar och pepparkakor med brie =) Mums!!
Har ändå lite svårt att finna den där riktiga julkänslan...vet inte om det beror på att man har haft jul på jobbet sen mitten av oktober? Men med all snö ute är det iaf riktigt fint med alla stjärnor och belysning överallt. Lyser verkligen upp.
Jag är ju inget stort fan av snö och kyla men måste faktiskt säga att så länge det ligger som det gör nu och vägarna är fint plogade så gillar jag det faktiskt =) Okej temperaturen behöver ju inte ligga på -15 som den gör nu, kunde ju ligga mellan 0 och -5 eller något...hade ju varit behagligare!

Har börjat handla lite julklappar. Barnens är snart färdiga, får nog ta det sista nästa helg.
I tisdags kväll bakade vi pepparkakshus med barnen. Jocke klistrade ihop och sen fick barnen dekorera helt själva. Dom var så nöjda med sitt fina hus när det var klart.

Tror att jag börjar bli förkyld...är jättetjock i halsen. Barnen är ju hostiga fortfarande och Cornelia är snorig och klagar på ont i halsen. Ska ju jobba helg nu också så känns inte så kul om man mår dåligt. Vill verkligen inte bli sjuk men å andra sidan är det väl bättre att få det nu istället för att ligga däckad på julafton!

Jaja, snart är det dags för jobb!

Puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0