Min stora tjej!

Tänk att det har gått 5 år sedan jag hade min lilla bebis i famnen!! Tiden går så fort... För 5 år sedan låg jag på bb med min nyfödda lilla dotter. Hon kom i en väldans fart så jag hann precis komma in till förlossningen, tack och lov, så fullkomligt flög hon ut innan man ens hann reagera knappt.
Idag fyller hon alltså 5 år, eller en hel hand som vi brukar säga. Klockan 7 gratulerade vi henne med sång och paket i sängen. Hon hade önskat sig en Pippi-dräkt med en Lilla Gubben-käpphäst så det fick hon plus lite annat.

På jobbet fick jag besök av Cissi. Hon sprudlade av glädje och berättade lite roliga saker som hänt. Är så glad för din skull vännen!!
Fick gå lite tidigare från jobbet så vi hann äta och baka tårta innan kvällsgästerna kom. Det var farmor, farfar, Ann-Sofie, kusinerna och Linn som ville komma och fira vår prinsessa. Jocke är ju tårtmästaren i vår familj så dagen till ära hade han fixat en hallon- och blåbärsgräddtårta. Mycket god!

När alla gäster gått hem var det nästan dags för barnen att gå upp och lägga sig. Jag fick många många pussar och kramar från Isabelle så det verkar som att hon var nöjd med dagen.

Cornelia har gnällt idag över att hon har ont i benet. Hon ramlade igår när hon var ute och lekte och hon säger att hon gjorde illa sig då. Man vet ju aldrig riktigt med barn för ena stunden grät hon och var helt förtvivlad för det gjorde så ont och nästa stund hade hon glömt det och sprang omkring och lekte. Hon är inne i nån period nu när hon tycker det är roligt att leka att hon gjort illa sig och måste ha bandage och hoppa på kryckor så hon säger ju jämt och ständigt att hon gjort illa sig.

Nej nu kanske man ska gå och lägga sig. Jocke är hos en kompis och tittar på film så jag är ensam ikväll men han kommer nog hem snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0