Sol sol sol!!!

Denna helg har varit helt underbar med strålande sol och över 20 grader både lördag, söndag och måndag. Och jag har haft tur och varit ledig.
Har spenderat mycket tid i solstolen på altanen bredvid min älskling medans barnen har lekt ute med grannbarnen.
I lördags gick vi till Jockes föräldrar och firade Birgitta som fyllde år.
I söndags kom pappa, Pia och Jossan hit och fikade och sen åkte vi ut till Johan och Karolina för att barnen skulle få rida på hennes häst Clintan. Passade på att rida lite jag med men det var väldigt svårt eftersom Karolina rider westernridning på honom och det är ju inte jag riktigt van vid så det var lite krångligt. Men kul iaf och lyckades galoppera lite också =)
Jocke provade också att rida och vi övertalade honom att trava lite, bara det att hästen satte av i galopp några språng och Jocke höll nog på att skita på sig, haha!!

Igår åkte vi till mamma på middag och fick hennes goda lax med dillsås, mums!!
Barnen har fått så mycket påskägg med godis i helgen och även fått en del pengar så dom är väldigt nöjda!
Blir till att åka ner på stan någon dag så dom får shoppa lite.

Idag var jag också ledig men det var inte lika fint väder. Ganska soligt på förmiddagen men sen mulnade det på och blev rätt kallt. Fick besök av Regina och barnen så vi fikade lite och åt lunch.
Har tränat nu på kvällen. Har inte kunnat träna så mycket förra veckan så i söndags fick jag ett ryck och gick en lång morgonpromenad. Var jätteskönt men tyvärr hade jag inga bra skor så fick fullt med skavsår på hälarna och lilltårna. Så jag fick plåstra om ordentligt innan träningen idag men nu tror jag nog att det måste få läka innan jag tränar igen. Har ganska mycket träningsvärk också efter ridningen så det är nog bra att vila lite =p

Hade bra flyt igår iaf! Har kollat efter ett par snygga skor som jag inte hittade här i Norrtälje. Satt och tittade på nätet men kände inte att jag hade råd då dom kostade 700:- plus frakt. Så kommer grannen Viktoria ut igår när jag satt på altan med ett par exakt såna skor och frågar om jag vill ha dom. Min storlek och allt!! Säger att jag absolut vill betala för dom så jag får köpa dom för halva priset =) Så jäkla bra!! Ibland ska man ha tur!

Den här veckan väntar bara jobb då jag jobbar helg. Valborg på lördag så då blir det en sväng till brasan i Brogården så ungarna får ha lite kul. Annars händer inget roligt alls. Men känner mig så nöjd och glad efter två så härliga helger så det gör inget =)
Lägger upp lite bilder från helgen vid något annat tillfälle eftersom Jocke sitter och spelar nu så då blir han så sur om jag börjar ladda upp bilder =p

Ha en underbar kväll!!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0