Ledig tisdag!

Nyss hemkommen från en trevlig fika hos Sara och Robin. Som vanligt blev jag av med en kasse barnkläder också =) Jag är glad att bli av med det och Sara är glad att få lite nytt begagnat. Danne och Minna kom dit också med lilla Selma.

Imorse fick jag fint besök av världens bästa Cissi som har haft världens otur och ramlat och brutit svanskotan =( Måste göra skitont!! Stackarn kunde knappt gå...
Efter lite kaffe och yatzy åkte hon hem och jag och barnen åkte till Norrtälje och Bvc. 5-årskontrollen gick galant. Perfekt syn på båda ögonen och sprutan tog hon utan problem. Och lyckan var fullständig när det visade sig att barnmorskan hade Barbie-plåster!! Och dessutom fick hon en tatuering =) Det lönar sig att vara duktig!
Varför kan inte vi vuxna också få en present varje gång vi tar en spruta? Skulle ju vara perfekt!! Tänk att ha en liten låda som doktorn tar fram och säger: Varsågod Jenny, nu var du så duktig så nu får du välja en grej i lådan. Och så kan det finnas lite roliga saker där, typ smycken eller ett fint nagellack eller nåt =) Haha det skulle vara något!
Iaf, längd- och viktkurvorna såg bra ut också på Bellan.
Och Cornelia tyckte det var så roligt, hon fick assistera barnmorskan och hålla i tvättlappar och plåster och så...

Sen åkte vi och köpte ett par stavar till Cornelia skidor eftersom dom i skolan ska åka skidor på gymnastiken några gånger och i februari är det skolvasan så då kan hon också vara med.

Ringde läkaren idag också. Den 1 februari ska jag dit och förhoppninsvis ta bort knölen. Hon bokade in det men bara om den såg bra ut, annars får jag väl vänta ännu längre på att nån kirurg får ta den. Hoppas hoppas att dom kan ta den på vårdcentralen så man får det överstökat. Har lugnat ner mig lite nu med det där. Kommer säkert vara jättenervös den dagen men det känns ändå bra att få ta bort den, för nu är jag så trött på att vara öm i nacken hela tiden.

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0