Myslördag!

Började dagen med storstädning av huset. Jocke åkte till Görla och slängde sopor och jag började städa. Hann med vardagsrum, sovrum, grovkök och badrum så imorgon får vi ta kök och datarum. Barnen satt och spelade på datorn eller var uppe och lekte så vi kunde lyssna på hög musik, då blir det roligare.

Sen åkte jag och Cornelia till ridskolan. Det var bara tre barn som red idag så dom fick mycket uppmärksamhet och ridläraren hade tid att ge små egna tips och råd. Cornelia är så duktig!


Cornelia på hästen Tiger



Jag har bokat in henne nu på alla lördagar hela våren förutom dom jag jobbar (eftersom Jocke vägrar följa med) så förhoppningsvis lär hon sig en del och blir riktigt duktig =)

När vi kom hem åt vi middag, badade barnen och sen var det dags för hemmabiokväll! Vi skickade upp barnen på rummet och fixade popcorn och gjorde mysigt. Sen fick dom 20 kr var och fick komma ner och köpa biobiljetter och popcorn och läsk och gå in i "biosalongen" dvs vardagrummet.
Dom tyckte det var jättekul =)


Köp av biljetter och snask!


Mina egengjorda ursnygga biobiljetter =)


Inne i "biosalongen"



Filmen vi såg var Prinsessan och Grodan. Var väl helt okej men jag är ju inte så mycket för teckande filmer och jag kan nog tycka att den var lite otäck för barnen ibland. Förstår inte varför många Disneyfilmer måste innehålla elaka häxor, troll och andra för barn läskiga figurer. I den här var det voodoo-människor och nån skuggman som skickade läskiga skuggor efter grodorna. Perfekt för barnen sen när dom ska sova!! Eller inte!!! Jaja dom verkade inte alltför rädda iaf, men man vet ju inte det kan ju komme när dom ska sova.

Så den här dagen har varit riktigt bra! Fått mycket nyttigt gjort och haft kvalitetstid med familjen. Mysigt!!
Resten av kvällen blir väl lugn tror jag. Hänga framför datorn eller teven...

Ha en bra kväll!

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0