Norrtälje vs Haninge

Ibland får jag sån ångest över att bo i Norrtälje! Saknar närheten till mina underbara vänner och min syster i Haninge. När jag åker till Haninge nu för tiden så känns det inte som hemma längre...känner inte igen folk på samma sätt som förut.
Visst jag har det jättebra i Norrtan och har goa vänner här också men det känns så konstigt att vara en främling i sin hemstad. Samtidigt så älskar jag att åka dit och bara få låta alla minnen komma för en stund.

Tror att ångesten mest beror på att jag känner mig låst i Norrtälje, eftersom vi aldrig skulle kunna flytta på barnen nu. Dom har ju dagis och skola och massvis med vänner som jag aldrig skulle vara så egoistisk att ta ifrån dom.
Men Norrtälje är ju sååååå tråkigt, speciellt på vintern. I en småstad så känner ju alla alla och eftersom jag inte är uppväxt här så känner ju inte jag alla som andra gör. Går man ut på nåt ställe här så är medelåldern typ 20 år och så står man typ själv i ett hörn medans alla andra pratar med alla.
Inte många i min ålder går ut just eftersom medelåldern är så låg. I Stockholm t.ex kan man ju gå på skitmånga ställen och träffa folk i sin ålder och där ser man ju verkligen nya människor.
Tur att man har en karl iaf, skulle jag bli singel så skulle chansen att träffa någon ny här vara typ 0 =p

Å andra sidan ligger ju faktiskt Norrtälje och Haninge bara en timmes bilväg ifrån varandra så man kan ju ta sig i kragen och kanske åka lite oftare och hälsa på. Min syster bor ju iofs i Nynäshamn men nu är ju motorvägen klar så då går det iaf lite smidigare.

Ska nog försöka ta tag i träning nu! Så fort jag har tagit bort knölen i nacken tänker jag nog köpa ett friskis-kort. Får försöka träna direkt efter jobbet så mycket som möjligt och nån dag på helgerna som man inte jobbar.

Imorgon är det dags för Isabelles 5-årskontroll på Bvc. Sista besöket där innan skolsköterskan tar över i höst.
Då ska hon få spruta också. Men hon tycker bara det är bra för då får man klistermärke =) Gullunge!! Hon brås inte på mig där iaf...

Puss & kram





Kommentarer
Postat av: lina

hej

norrtälje och nynäs, så långt söder och så långt norr man kan komma, typ =) förstår att det känns knepigt! men funderar ni på att flytta på er? barn är anpassningsbara! även om de hunnit rota sig redan...

2011-01-17 @ 20:00:34
URL: http://linaslantliga.blogspot.com
Postat av: Sara

Mitt hjärta!

Vi får ta oss i kragen och ses mer, saknar dig. Brukar tänka på när du bodde i handen och sågs på kvällarna och mumsade chips och dipp och snackade skit.....

FLYTTA HIT!!!! Jag saknar dig!

2011-01-18 @ 11:19:35
Postat av: Jenny

Tyvärr kommer vi nog inte att flytta på oss, mest pga barnen. Vet att dom är anpassningsbara men dom har det verkligen så himla bra här. Dessutom vet jag ju inte om jag skulle trivas så bra i Haninge nu just eftersom jag faktiskt har varit ifrån det i 9 år. =(

2011-01-18 @ 12:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0